Alla inlägg den 27 juni 2006

Av Mattias - 27 juni 2006 23:34

Efter gårdagen passade det bra med en lugn dag. Jag har inte ens varit utanför dörren. Har inte gjort speciellt mycket idag. Låg kvar i sängen ganska länge, för att sedan äta en rejäl frukost. Kollade på Eurosport som visade ett program om fotbolls-VM 1994 i USA. Vilka minnen! Vilken sommar! Varmaste sommarn jag kan komma ihåg, och så satt man uppe mitt i natten ensam i en villa och kollade på fotboll... Vilka matcher det var! Saudiarabien i åttondelsfinalen. Rumänien i kvartsfinalen, med Brolin's makalösa frisparks-variant, Kenneth Anderssons kvittering i förlängningen (med en man utvisad)... och så Ravelli's klassiska straffräddning. Sedan var det blivande världsmästarna Brasilien i semifinalen. Det krävdes en svensk utvisning (igen!) och mer än 83 minuters spel innan brasilien till slut gör mål och går till final. Sverige utklassar sedan Bulgarien i bronsmatchen med 4-0!!! Den sommarn glömmer man aldrig...!Efter den nostalgi-trippen satte jag mig och städade skrivbordet. Det blev lite av en nostalgi-tripp det med...! Jag gick igenom stora högar med papper, mestadels gamla räkningar och kontoutdrag. Dessa sorterade jag och satte in i pärm. Det var visst ett tag sedan jag gjorde det sist! Vissa av räkningarna var från förra året!!! Det lönade sig att städa bordet, jag hittade en Ica-bonuscheck! :-)Sedan kollade jag på två filmer på Canal+. Först såg jag Hajar som hajar. Handlar om en fisk som drömmer om att bli något, och en haj som är vegetarian(!). Ok film, men inget man ser flera gånger.Andra filmen var Dragons forever, HongKong-action med Jackie Chan från 1988. Mycket mer underhållande än föregående film. Enda tråkiga var att filmen inte spelades in på engelska, utan blev dubbad! Men som sagt, ändå roligare än hajarna...

Ovido - Quiz & Flashcards