Alla inlägg den 26 juni 2006

Av Mattias - 26 juni 2006 23:18

Första dagen på semestern! Detta firade jag med att... *trumvirvel* ... gå upp extra tidigt!!! Varför? För att lämna in bilen på verkstad och få AC:n lagad. Kostade 3726:- och var värt varenda krona! Dessutom fick jag en tablettask med på köpet! :-) AC:n har varit trasig ända sedan jag köpte bilen förra vintern, och jag kommer ihåg hur jobbigt det var att köra bilen vissa varma dagar i somras... speciellt med tanke på att jag har skinnklädsel i bilen. Skinn är jättebekvämt att ha, utom på sommaren (för varmt) och på vintern (för kallt)...!Medans bilen stod på verkstan så passade jag på att hälsa på A-K på KungsZoo. Hon skulle flytta på några hyllsektioner i affären och jag behövde fördriva lite tid, så jag hjälpte henne med det. Sedan tog jag tunnelbanan tillbaka för att hämta bilen.Det var inte supervarmt när jag skulle hem, men ändå tillräckligt för att kunna köra AC:n. Redan när jag startade bilen utanför verstaden så kunde jag inte hålla mig, utan jag var tvungen att hålla handen framför utblåsen för att känna på den kalla luften... Sedan satt jag med ett leende hela vägen hem... Äntligen fungerar den! Nu slipper man sitta och nysa av allt pollen som kommer in i bilen när man kör med korsdrag...Väl hemma så lagade jag middag, tvättade kläder, diskade, städade lite och gick ut med sopor. Hann även med lite tv-tittande...!Snacka om rivstart på semestern...

Ovido - Quiz & Flashcards